top of page

Tamamen Ücretsiz

  • cetinsarigul0303
  • 21 Oca
  • 1 dakikada okunur

Tüm emeklilere tamamen ücretsiz oldu: 81 ilde uygulanıyor

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığı arasında imzalanan protokol doğrultusunda; SSK, Bağ-Kur ve EYT fark etmeksizin tüm emekliler müze, ören yeri ve devlet tiyatrolarından ücretsiz yararlanacak.


Bilindiği üzere emekli vatandaşların sosyal ve kültürel hayata katılımını artırmak için kamuya ait sanatsal ve kültürel faaliyetlere bedelsiz erişim sağlayabiliyordu. Yeni düzenleme ile artık EYT'li emekliler de bu haktan yararlanacak.


ÜCRETSİZ HİZMET KAPSAMI GENİŞLETİLDİ

Yeni düzenleme ile yaş sınırı aranmaksızın tüm emeklilerin cüzdanlarını çıkarmadan faydalanabileceği alanlar şunlar: Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı tüm tarihi alanlar ve müzeler, Genel Müdürlük bünyesindeki tüm sahnelerde sergilenen oyunlar, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü’ne bağlı tabiat parkları.


EYT'LİLER DE KAPSAMA ALINDI


Daha önce ağırlıklı olarak 65 yaş ve üzeri vatandaşlara sunulan bu haklar, yeni dönemde yaş kriteri olmaksızın tüm emeklilere yayıldı. Özellikle EYT (Emeklilikte Yaşa Takılanlar) düzenlemesiyle emekli olan vatandaşlar da emekli kimliklerini ibraz ederek bu hizmetlerden ücretsiz yararlanabilecek.


SOSYAL TESİSLERDE İNDİRİM AVANTAJI

Düzenleme sadece ücretsiz girişlerle sınırlı kalmadı. Kamu kurumlarına ait sosyal tesislerde emekliler için yüzde 15 ile yüzde 50 arasında değişen indirim oranları sabitlendi. Ayrıca, tesislerin ortak kullanım alanlarının belirli saatlerde tamamen ücretsiz olmasına karar verildi.


GİRİŞLERDE HANGİ BELGELER GEREKİYOR?

Uygulamadan yararlanmak isteyen vatandaşların, girişlerde T.C. Kimlik Kartı ile birlikte e-Devlet üzerinden oluşturulabilen "Dijital Emekli Kimliği" veya fiziksel emekli kartlarını ibraz etmeleri zorunlu tutuluyor.


Önemli Not: Ücretsiz kullanım hakkı sadece kamuya bağlı kurumlar için geçerli olup; özel tiyatrolar, özel müzeler ve özel işletmeleri kapsamamaktadır.


 
 
 

Son Yazılar

Hepsini Gör
ÖDEMELER YAPILACAK

Bakan Göktaş: ‘Haziran ayı beş nakdi sosyal destek programımız ile yaklaşık 358 milyon TL ödeme yaptık.’’ Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur ÖZDEMİR GÖKTAŞ, beş nakdi sosyal destek programıyla ih

 
 
 
Eskiler

Eskiler güzel demişler saç tava geldi hamur bitti diye . Akıl başa geldi ama ömür bitiyor. Derim ki aklı başında olanlara gücünüz yettiği kadar iyi şeyler yapın. İz bırakmayan çalışın rahmetle anılmay

 
 
 
Son Dakika

'Vatandaşlık maaşı' düzenlemesi Temmuz'da Meclise geliyor Kamuoyunda "vatandaşlık maaşı" olarak bilinen Gelir Tamamlayıcı Aile Destek Sistemi (GETAD) için geri sayım başladı. Cumhurbaşkanlığı Külliyes

 
 
 

Yorumlar


bottom of page