top of page

Son dakika: Ara tatiller kalkıyor

  • cetinsarigul0303
  • 26 Kas 2025
  • 2 dakikada okunur

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, ara tatillerin kaldırılabileceğini söyledi. İşte gelen son dakika açıklaması.

Türkiye Gazetesi'nden Mahmut Özay'a açıklamada bulunan Bakan Yusuf Tekin, ara tatillerin kaldırılabileceğini söyledi.

Bakan Tekin, velilerden ara tatilin kaldırılmasına yönelik çokça talep geldiğini söyleyerek şu ifadeleri kullandı:

"Bu konuda velilerden çok talep geliyor, çalışan anne ve babalar, sorun yaşıyor. Çocuk tatil sonrasında tekrar okula gitmek istemiyor. Yine , öğretmenlerimiz ara tatil sonrası çocuğun okula adaptasyonu zor oluyor diyor. Bu konuda iki yıldır, analiz yapıyoruz. Bu yıl da yapacağız. Ondan sonra değerlendireceğiz."

Sizce ara tatil kaldırılmalı mı? Aşağıdaki yorum kısmından yazın.

ZORUNLU EĞİTİM

Zorunlu eğitim süresinin kısaltılmasına ilişkin çalışmaların devam ettiğini söyleyen Bakan Tekin, şunları söyledi:

Zorunlu eğitim süresine ilişkin iyileştirmeler veya düzenlemelerle ilgili süreç rafa kalkmadı ama bu yönde atılacak her adım eğitim-öğretim sistemini çok yakından etkileyeceği için artıları ve eksilerini çok detaylı şekilde analiz etmek, hazırlıklar yapmak, bazı tedbirleri almak gerekiyor. Tedbir almadan, hazırlık yapmadan herhangi bir değişikliğe gitmeyiz.

Biz hiçbir model açıklamadık ama kamuoyunda konuşulan 4+4+3+1 veya 4+4+2+2. Peki, iki yıl zorunlu olursa akademik eğitime devam edecek öğrenciyi nasıl belirleyeceksiniz? Bu sefer mesleki eğitim altyapısının ya da diğer lise türleri altyapısının aşağıdan hazır olması lazım. Biz bütün bu hazırlıkları yapmak zorundayız. Beraberinde, öğretmenlerin norm durumu, kız çocuklarının okullaşması gibi başka meseleler de var.

Birkaç yıl sonra bu hazırlıklar bittiğinde, konu paydaşlarla tartışılır, istişare edilir sonra karar verilebilir. Bunların hepsini konuşurken “bugün karar alıyoruz, yarın uygulanacak” gibi bir durum yok. Ama şu an bu konu aceleye getirilecek bir konu değil.

Tekrar söyleyeyim burada mesele zorunlu eğitimin süresinden ziyade zorunlu eğitimi tamamlama yaşı asıl oradan bakmak lazım. Yoksa biz süre konusunda, tartışalım, kamuoyunu dinleyelim derken sanki verdiğimiz bilgileri ya da çocuğa kazandırdığımız becerileri azaltalım ya da süreyi azaltalım demiyoruz.

Kaynak memur365.com


 
 
 

Son Yazılar

Hepsini Gör
Eskiler

Eskiler güzel demişler saç tava geldi hamur bitti diye . Akıl başa geldi ama ömür bitiyor. Derim ki aklı başında olanlara gücünüz yettiği kadar iyi şeyler yapın. İz bırakmayan çalışın rahmetle anılmay

 
 
 
Son Dakika

'Vatandaşlık maaşı' düzenlemesi Temmuz'da Meclise geliyor Kamuoyunda "vatandaşlık maaşı" olarak bilinen Gelir Tamamlayıcı Aile Destek Sistemi (GETAD) için geri sayım başladı. Cumhurbaşkanlığı Külliyes

 
 
 
Bu Şattı Taşıyan Kişiler Geriye Dönük Ödeme Alır

Engelli maaşı (2022 aylığı) ve evde bakım aylığında kesilme sonrası geriye dönük toplu ödeme alınması, maaşın neden kesildiğine ve sizin bir kusurunuzun olup olmadığına göre değişiklik gösterir. Her i

 
 
 

Yorumlar


bottom of page