top of page

Asgari ücretliden artık her ay 1560 TL kesilecek: TES geliyor

  • cetinsarigul0303
  • 3 Kas 2025
  • 2 dakikada okunur

Tamamlayıcı emeklilik sistemi ile artık her ay maaşlardan 1560 liralık kesinti olacak. İşte kesinti detayları.

OVP'de tamamlayıcı emeklilik sisteminin geleceği açıklanmıştı. Geçtiğimiz gün açıklanan 2026 yıllık planında da bu konuya yer verildi ve çalışmaların tamamlanacağına yer verildi.

Bu çalışma kapsamında çalışanların maaşından artık yüzde 3'lük bir kesinti olacak. Buna ek olarak yüzde 3 işveren katkısı da olacak ve hem çalışan hem işverenden toplamda yüzde 6'lık bir kesinti olacak. Bu kesinti tamamlayıcı emeklilik sistemi adı verilen fona aktarılacak ve uzun vadeli emeklilik fonu oluşturulacak.

Düzenleme hem özel sektör hem de memurları kapsayacak ve toplamda 17 milyon özel sektör çalışanı ile 4C'li 3.4 milyon memuru ilgilendiriyor.

Sisteme katılım otomatik olacak ve TES'in yürürlüğe girmesinden sonra otomatik şekilde hem işveren hem çalışandan para kesilecek.

NE KADAR PARA KESİLECEK?

2025 yılına göre bir hesaplama yapacak olursak asgari ücretlinin maaşından her ay 1560 liralık bir kesinti olacak.

35 bin lira maaş alan bir kişinin maaşından ise yaklaşık olarak 2100 liralık bir kesinti olacak.

Aynı kesinti işverenden de olacak.

20 milyondan fazla çalışan ve 35 bin lira ortalama maaşa göre hesaplama yapıldığında;

Her ay fona 42.9 milyar liralık bir giriş olacak. Yılda 513 milyar lira olacak.

10 yılda getiri hariç 5.1 trilyon lira olacak. 20 yılda ise 10.2 trilyon lira olacak. Dolar kuruna göre hesaplandığında 10 yılda 122 milyar dolarlık bir büyüklük sağlanacak.

İlerleyen yıllarda yeni istihdam ile birlikte fonun büyüklüğünün daha da artması bekleniyor.

NASIL TAKİP EDECEĞİM?

Sistem Bireysel Emeklilik Sistemi gibi telefondan takip edilecek. Her ay ne kadar para yattı, toplam birikim ne kadar oldu, ne kadar getirisi oldu hepsi görülebilecek.

Sisteme eklenen para TL'ye bağlı da olabilecek, altın, döviz, emtia, hisse ve diğer yatırım araçlarına göre getiri sağlayabilecek.

PARA NE OLACAK?

Sistemde biriken para, emeklilik yaşı geldiğinde ister tek seferde devlet desteği ile birlikte çekilebilecek. İsterseniz ikinci bir emekli maaşı gibi aylık da alabileceksiniz.

ZORUNLU MU OLACAK?

Evet. Sistemin tüm çalışanlar için zorunlu olması bekleniyor.

Sistemin olumsuz tarafı, her ay çalışan ve işverene ortalama 2100 liralık bir ek yük olacak. Çalışan da işveren de 2100 lira verecek.

Olumlu tarafı ise daha fazla tasarruf sağlayarak emeklilikte ikinci bir gelir olacak.

Kaynak memur365.com


 
 
 

Son Yazılar

Hepsini Gör
Bunu Dikkate Alın

YANLIŞ BİLİNEN BİR KONU AYNI ANDA HEM ENGELLİMASŞI HEMDE BAKIM AYLIĞI ALONIR MI Yasal olarak "iki maaş aynı anda alınamaz" diye bir yasak getirilmedi. Peki, neden herkes "artık ikisi bir arada alınama

 
 
 
Öğrenci Affı Yolda

Öğrenci affı yeniden geliyor Ak Parti, yükseköğretimle ilişiği kesilen öğrencilere yeniden kayıt hakkı tanıyan yeni bir düzenleme hazırlıyor. 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'na eklenmesi planlanan Ge

 
 
 
Engelli Raporunuz Varsa !!!!

Engelli Raporu Hangi Kapıları Açıyor? (Sağlık Kurulu Raporu ) Engelli bireylerin toplumsal yaşamda fırsat eşitliğine sahip olmaları amacıyla devlet tarafından sunulan hizmetler, tam teşekküllü hastane

 
 
 

Yorumlar


bottom of page